Heart Lucky Charms

Sunday, 8 June 2014

Stranger In Islam?

Bismillahirrahmanirrahim.


*sapu debu debu berterbangan, sapu sampah, buang sawang*
ok done.

------------------------

Assalamualaikum.

*tarik nafas* Alhamdulillah. Im still breathing.
Ya Rabbul Jalil, tetapkan hati hati hambaMu pada jalan yang lurus,
aamiin.

terughbek, perkk. lama sangat tak blogging mm.

di atas nikmat usia yang dikurniakan untuk terus menikmati nikmat usia
yang semakin hari semakin bertambah.
Allah, alhamdulillah.

gais, dunia sentiasa berubah, semua orang ingin berubah.
semua manusia sentiasa bermonolog sendirian atau bagitahu kat member
tentang niat kita nak berubah, kan?

yepp. sebab fitrah kita manusia yang sukakan kebaikan dan kesucian
kerana asal usul kita pun senanya dari Syurga, tempat paling suci.

 perubahan yang sentiasa berlaku dalam kehidupan makhluk dan
berasa kita semua perlu sedaar bahawa kita semua memang sedang berubah
samada sembunyi ataupun terang terangan jekk. ehek.

cuma, yang lainnya, dunia berubah menentang fitrah manusia.
macam like this; maksiat tidak lagi asing pada pandangan,
yang ingin melakukan kebaikan akan lebih takut kepada pembuat kejahatan.
right?


maka, apabila seseorang ingin mengambil keputusan
untuk berubah kearah kebaikan, depa akan rasa rendah dan kerdil.
mmmmm
sebab depa rasa jalan yang bakal depa lalui berlawanan
dengan jalan yang dunia sedang lalui.
mudahnya, jalan kebaikan dan jalan dunia hari ini tidak di lorong
'one way'

ketakutan untuk berubah kearah kebaikan ini akan terjadi
kepada depa yang takut menjadi Asing. yang terjadi, bila
depa yang hidup kerana dunia.

hidup semata mata untuk dunia, tidak ingin menjadi asing
didalam dunia yang rata rata tidak mengamalkan Islam sebagai cara hidup.
 tetapi hati jelas menyatakan "aku bukan di lorong yang betul".
Hidup memang enjoy tetapi macam ada yang tak kena, kenapa...?

kerana kita hidup menentang fitrah, seperti takut dengan bayang
bayang sendiri, hm.

kalau berubah ikut fitrah itu asing di mata dunia sekarang,
percayalah Allah bersama sama dengan kita yang asing ni,
kerana yang menciptakan fitrah kita adalah Allah.
bukan dunia. *jeling*


petik sikit kata kata abu hurairah r.a
"Islam mula tersebar dalam keadaan asing. dan ia
akan kembali dagang asing. maka berbahagialah
(beruntunglah) orang yang bersama Islam
ketika ianya asing"
[HR Muslim]


 eheh.
"hidup kena kuat.
kalau lembik,
orang pijak lumat,
nanti jangan ngaduh sakit.

ganbate!

tulusly; NurNazurah Khairuddin
gewaardeerdeleider.
3:01am
Kuala Lumpur
tak boleh tidur.
aaa mm

No comments:

Post a Comment